… neexistuje něco jako jediná správná metoda a obzvlášť metody založené na tom, že žák si má něco sám vyvodit, opravdu, opravdu, nejsou vhodné pro každého …
… že v Hejného metodě jako uceleném systému chybí přechod k zobecnění a že jsou žáci, kteří tento přechod sami nezvládnou …
… bohužel, kdo učí, ten ví, že jedna univerzální metoda vyhovující všem neexistuje …
… Jakoby každý, kdo nepoužívá tuto metodu, nebo ji halasně nevelebí, byl nepřítelem dětí, odpůrce „moderní“ výuky matematiky a rovnou snad zločinec …
…Tzv. Hejného metoda je zbytečně personifikovaným a oslavným označením konstruktivistického přístupu známého ve světě od konce 70.let (pravda, v letech, kdy s ní Hejného otec přišel, nikoli u nás). Již několik let jsme požadovali po kolegyních z H-matu nějaká data o výsledcích žáků vyučovaných touto „metodou“ (jde spíše o psychologizující postupy). Bohužel jsme je nikdy nedostali. Nepřeceňuji však ani kritické hlasy psychologů z poraden poukazující na škodlivost výuky podle Hejného pro určité skupiny žáků (brzdění těch průměrně a nadprůměrně akcelerovaných v matematice; komplikace s tzv. abstrakčním zvdihem, jak zde již bylo řečeno). Na 2. st ZŠ zatím tato metoda není ověřována vůbec (kontrolní skupina, srovnatelné podmínky výuky atd.) …